Den økologiske pølsemand ved Rundetårn også kaldet “døp” har for nylig fået en ny pølse i sit sortiment – en vegansk pølse! Den skulle jeg selvfølgelig smage, da jeg i dag var i Rundetårn med min kæreste og min søn. Hvis jeg nogensinde har spist ved en pølsevogn før, hvilket jeg ikke kan huske, om jeg har, så er det i hvert fald mange, mange år siden, og jeg var derfor lidt spændt på det.
Hos døp kunne man blandt andet få en en ristet hotdog eller en fransk hotdog til 34 kr., og det, syntes jeg, var en fin pris, men ikke alle delte den mening. Imens vi stod og ventede på vores pølser, var der flere kunder, som som var noget utilfredse med pølsevognens priser. Jeg kender af gode grunde ikke priserne andre steder, men i betragtning af at ingredienserne er økologiske, og engangsemballagen er af miljøvenligt materiale, så vil jeg med glæde betale den pris.
Jeg købte en ristet hotdog med tofupølse, krydderketchup, sennep, ristede løg og syltede agurker. Jeg syntes, at den smagte rigtig godt, og det er bestemt ikke sidste gang, jeg har fået mig en pølse derfra. Men hvis jeg skal sige noget negativt, så anser jeg det mere for en snack end et rigtigt måltid, da jeg ikke kunne blive mæt af én – men det er måske også for meget at forvente. I hvert fald synes jeg, at det er rigtig fint, at der nu er denne mulighed for at få en vegansk hotdog i centrum af byen. Det vidner om, at markedet for veganske produkter bliver større og større, og det gør mig meget glad.
I øvrigt skal det siges, at min søn spiste en hel fransk hotdog selv – han delte dog lidt af brødet med duerne, for som han siger: “Man skal dele med dyrene, når de er sulte,” og det kunne jeg jo kun give ham ret i. Da han fik hotdog’en i hånden, så han lidt bekymret ud og spurgte: “Spiser vi det?” Efter at have forsikret ham om, at det ikke var kød, nød han den med stort velbehag, og som sagt blev den hele spist. Det havde jeg slet ikke regnet med, men nu kan jeg altså fortælle, at døp’s veganske hotdogs er børnegodkendte 🙂



